Alla inlägg under juni 2013

Av bananpink - 17 juni 2013 19:18

Snart är det dags att åka till Nåttarö! jag vill åka nu. I åtta dagar kommer jag vara på en ö i skärgård med lenne. Jag tror att vi kommer ha det roligt och hitta på saker lite då och då. Det finns inte så mycket att göra där, men ibland kan det vara skönt att inte åka till ett land och man typ blir tvungen att göra saker hela tiden. Lenne och jag har som mål att åka utomlands nästa år iställe. Detta år blir det Nåttarö och Göteborg!





Av bananpink - 11 juni 2013 20:30

Jag vill någon gång i mitt liv åka till las vegas. Det verkar vara en dröm stad tycker jag. Jag fick höra att en kille på mitt jobb ska åka till las vegas med några kompisar. jag är väldigt avis på honom. Tänk att vara där i en vecka och bara ha det roligt? Det låter underbart. Nu går han på mitt jobb och frågar mig hela tiden vad han ska köpa till mig. Jag trodde han skämtade med mig i början, men han menar allvar. Han och jag är jättebra kompisar och han ser mig lite som en lillasyster. Så jag får komma på något då. Vad vet jag inte än. Sen kommer han nog sakna mig tror jag.  Vi brukar nämligen skoja mycket på jobbet och även reta varandra.  Jag vill verkligen ditt nu!!



Av bananpink - 11 juni 2013 19:00

Det har varit en stressig dag för min del. På morgonen fick vi elfel på en maskin som vi skulle använda. Så det blev smått panik. Det hela slutade med att vi fick göra allt för hand. jag var inte så sugen på det, men man har inget val. Sen har det varit en del bråk och så har ajg fått reda på att något roligt ska hända i höst. Jag undrara vad det kan vara. Vill veta det nu. Jag är inte säker på vad som händer i höst för lilla mig. Jag vet inte hundra om jag får vara kvar eller inte. Det kan vara så att jag ska tillbaka til Bromma igen och jobba. Jag tackar inte nej till det. Dock är tiderna lite konstiga bara.



Jag ska laga mat imorgon och jag är lite oroligt. Hur ska det gå egentligen? De i min familj kanske blir sjuka av min mat. Fast det tror jag inte och jag hoppas inte det. Sen tänkte jag gå och köpa en efterrätt också som vi kan mumsa på imorgon. Det låter gott tycker jag. Det ska inte bli något bakverk eller tårta. Det är jag trött på. Något nyttigt och gott bara.





Av bananpink - 10 juni 2013 20:00




Jag skriver det här inlägget för att jag ska komma ihåg en sak. Jag vet inte om det är den bästa saken, men det känns det bästa för min del nu. Jag måste komma ihåg att jag ska köpa en iphone idag!! Mycket viktigt. Så jag har en iphone den här veckan då.

Av bananpink - 10 juni 2013 18:02




Det är den tråkigt måndag idag eftersom det regnar. Jag kan inte fatta att ajg har tagit studenten. Nu är det bara jobb som gäller för min del. Jag kommer bara ta en vecka semester. Det kan man ju leva med. jag har lovat mig själv att den här sommaren ska bli en bra sommar. Ska göra saker som jag inte har gjort förut.


När jag tog sudenten tyckte jag det var jätteskönt. Nu behöver jag inte känna sig tvungen att gå till skolan varje dag. Jag tycker om att jobba. 5/6-2013 tog jag studenten och det var den bästa dagen i mitt liv. Vi i min klass har haft så kul och nu finns den inte längre. På flaket hände saker som var riktigt roligt och så råkade man komma hem med en svullen fot också. Jag kommer alltid minnas den dagen extra mycket. För min del blev det inget ledigt för på fredag skulle jag börja jobba. På torsdag var jag inne i stan med jossan och lenne. VI hade det roligt. Det hände självklart lite pinsamma saker också. Det vill jag inte gå in på. Ni kommer få följa med på min resa i sommar. Självklart kommer jag nu lägga upp bilder! Känner jag att jag orkar det och vill lägga ner tid på det.

Av bananpink - 2 juni 2013 22:00

jag var förra helgen i Jönköping och hälsade på lenne som bor dr. Det var lite pirrigt i början kan jag säga er, men det gick jätte bra när jag kom det. Fick sista på en buss och det tog ungerfär fyra timmar. Vilken tid. Det som jag gjorde var att äta godis, lyssna på musik och sova då. sen råkade det siat en kämdis på bussen. Vet ite vad han heter då. Sen vet jag inte heller vilken filmer som han har varit med i.


När jag kom till Jönköping väntade lenne på mig. Efter att jag hade mött lenne, så tog vi en fika. Vi satt nog och pratade i en timme och en halv timme. Det var en tjej på cafet som nog ville impa på mig, så hon satt och hånglade ihjäl sin kille så att ajg skulle kolla. Kan ärligt säga att ajg inte kollade en ända gång, men lenne såg tjejen och kille göra det. Sen åkte vi hem till lenne. Det gick snabbt med bussen hem till henne. Hon visade mig runt och lenne undrade om vi inte kunde ta middag ute den här gången. Det var trots allt fredag. Huset som hon bodde i var stort tycker jag. Det var fint. Vi gick runt Jönköping en liten studn innan vi gick till en resturang. Där drack vi cider och åt pasta. det var jättegott. När middag var klart åkte vi hem till henne. Påvägen köpte vi med hos glass hem. fast det åt vi inte. Vi gick och la oss tidigt på fredag.


På lördag vaknade vi upp rätt så tidigt. Vi åt frukost och sen gjorde vi i ordning oss. Sen bar det av till stan typ. Vi gick runt och lenne berättade lite saker om staden. Sen gick vi också på den stora gatan där det fanns massor med affärer. Det kändes konstigt att vara i jönköpning. efter en stund blev lenne sugen på mat. Så bestämmde att det fick bli pizza. Jag är inte någon fans av pizza, men pizzan var god. Dock var det massor med bea på pizzan. Bläää! Jag åt nästan upp hela pizzan. Lenne var sugen på att gå på bio efter lunchen. Så vi stack till bion. Det fanns ingen film tidigt, så det hela slutade på att vi gick på kvällen och vi såg den stora gatsby. Gud vad bra filmen var bra. Innan filmen gick vi och fikade och pratade massor med skit. Sen köpte vi middag och godis till bion. filmen var verkligen värt att se på tycker jag.


När filmen var klar stack vi hem till henne och åt glass. Vi satt och pratade en stund innan vi gick och la sig. nästa morgon skulle jag ta bussen hem till stockholm igen. Buuu... På söndag morgon packade ajg iordning mig. Vi sat och åt frukost och sen gick vi till bussen. I Jönköpning var alla affärer stängde på söndagar. Sen kom bussen som skulle ta mig hem till stockholm. Snart kommer lenne hem igen. Det var en av mina bästa helger i Jönköpning.


Av bananpink - 2 juni 2013 19:56

Nu är jag tillbaka med full kraft. Det har hänt vissa saker nu på sista tiden. Min tanke var ju att börja blogga nu i veckan som var, men jag var så lat att jag inte orkade det. Skäms nästan över det.

Jag kom på att jag inte har berättat vad jag har gjort förra helgen. Det var jättekul kan jag säga er, men nästa inlägg skriver jag mera om det.


Jag tar nämligen studenten nu på onsdag. Jippi! Något somjag fundera på är champagnefrukosten. Jag vet inte än om vi ska ha någon eller inte. Det är ju trist om vi i klassen inte skulle ha det. Jag kan gå upp tididgare och ha en. Då msåte klassen också vara sugen på det. Får se vad som händer.



Ovido - Quiz & Flashcards