Alla inlägg under januari 2013

Av bananpink - 31 januari 2013 19:42


Jag har nu under kvällen kollat runt på saker man kan göra i sommar. En sak som ajg inte visste fanns. Det är båtluffa. Har nog aldrig hört att man kan båtluffa i Stockholm skärdgård. Det kanske skulle vara kul. Åka runt på öar och bara leva livet. Det är många veckor kvar innan det är sommar, men det är kanske bäst att boka snart.



Eftersom vi ändå pratar om skärdgård nu, så vet jag att Göteborg har en fin skärdgård. Jag tror att jag aldrig har varit där. Fast jag kan ju ha fel nu. Det kanske också är mysigt där. Vad vet jag



Av bananpink - 30 januari 2013 21:30



Jag blir så sugen på att boka en resa till London. Tänk bara att shoppa och göra andra saker där. Blir lite avis på att de andra ska åka till Turkiet och då tycker jag att jag kan boka en resa till London. Jag kanske gör det. Vem ska man ta med? Det blir nog en svår fråga. Får tänka på den saken bara. Jag tänkte mig en weekend då. På påsken eller på sportlovet blir det nog då.

Av bananpink - 30 januari 2013 16:00

Heej!


Nu har lilla jag jobbat klart för idag. Det har regnat mycket så det är stora pölar på marken. Inte kul. Jag fick göra något som jag inte brukar göra iadg. Fick följa med och lämna varor idag. Det var något annolunda för min del. Lite jobbigt om man ska vara ärlig. Lådorna var bara lite tunga för lilla mig, så jag har nästan inte varit på min praktik idag, men något som var lite läskigt idag. När jag och en tjej som jag skulle jobba med idag var vid ica som ligger vid kvarnbergsplan så kommer det flera polisbilar och brandmän. Fattade inget först, men sen fick jag höra att någon hade sprängt något vid kvarnbergskolan elller om det var något annat. Jag är lite osäker där. Hoppas att ingen har blivit skadad bara. Har ju gått i den skolan. Det är lite läskigt att det händer i en skola som man har gått i. Sen vet amn ju inte om det hade kunnat hända något annu värre. Vill inte tänka tanken på det.




Vet inte om jag har skrivit om det förut, men jag ska iallafall ta truck körkot. Det här kommer nog gå hur som helst. Jag kan inte ens köra en båt som borde vara lätt. Jag vill inte ta det, men ftersom vi inte har något på min praktik just nu så tyckte de att jag ska ta truk körkort. Jag tror att det inte kommer gå bra. Ska väl inte tänka dåliga tankar nu om det. De på min praktik tyckte det var bra med truck körkort, men det tycker inte jag riktigt.



Kan ni se mig köra en sån här?


Av bananpink - 29 januari 2013 20:30



Varför jag inte tycker om vinter är nog för mina händer blir torra. Jag vet inte vad jag ska göra. Har provat olika krämer, men ingen funkar. För några veckor sen, så blev jag lite galen på min händer och då kliade jag sönder mina knogar, så det blev sår och började blöda. Jag vet att det inte är bra. Får väl ta och ringa någon läkare eller något sånt. Apoteket kanske vet. Det kan också vara så att jag tvättar mina händerofta under dagarna pga att jag jobbar på ett bageri. Har börjat tröttnat nu.


Är någon av dessa handkrämer bra?



Av bananpink - 29 januari 2013 19:00

Hoppas att ni har haft en bra dag.



Min har vari så jäkla kul. Ni kan bara tämka er vad jag har gjort idag. Först så gjorde jag ett bus mot en tjej på min praktik som heter Gullan. Hon säger att kaffet inte smakar något, så jag tog saken i mina egna händer. Först tog jag kaffe och grädde eftersom vi inte hade någon mjölk. Sen efter det så tog jag nescafe. Det blev väldigt starkt. Garvade så jag fick ont i magen för hon fattade att något var fel med hennes kaffe, men hon visste inte vad. Det lyckades. Jag fick säga efter en stund vad jag hade gjort. Sen skrattade hon också åt det. Gullan tyckte det var lite för stark bara.



Det andra buset var till en gubbe på min praktik som är lite för lat liksom. Han äter en banan på två timmar. Fråga inte mig hur han lyckas med det. Gullan tyckte vi skulle busa och reta honom lite. Så när vi stod och packade cookies så tog vi god tid på oss. Gubben blev lite små sur på oss och gick kollade till oss hela tiden. Det tog väl två timmar ungerfär att packa ner alla cookies. Egentligen tar det bara 45 minuter. Lite skillnad på tiden då. Jag och Gullan skrattade åt honom lite. Gubben verkar inte fatta att han är lat. Sen tror han att han är kungen på min pratik. Det är han inte.


Av bananpink - 28 januari 2013 19:00

Måndag idag då.


Det har varit en bra dag tycker. Somsagt så har vi inte haft  mcyket för oss på bageriet. Lite tråkigt, men vi är bredda på att vi kan få en stor beställning. Jag kan ärligt säga att jag inte vill ha någon stor beställing för det blev mega kaos förut. Trodde nästan man skulle få magsår eller något annat.

Imorrn ska jag tydigen rycka in och hjälpa några med 500 tårtor tror jag det. Det svårar är nog att det är fem olika tårtor som ska göra. Hoppas inte det är gräddtårta bara.



Jag har tänkt lite på att jag borde baka en gång i veckan hemma och sen ligga upp det. Jag håller ju på med konditor och bagare. Jag tycker inte om att baka matbröd, så det får helt enkelt bli bakverk, cookis och andra goda saker.



På sista tiden har det blivit väldigt mycket bio för min del. Inte varje helg, men mera än vad jag brukar gå och se. De flesta filmer som jag har sett har inte varit bra. Jag har fått uppdrag att leta reda på en bra film nu. Jag tror Ego ska vara en bra film. Den verkar iallafall vara en bra film. Jag vet inte om det blir film nu i helgen. Får helt enkelt se det.




Av bananpink - 27 januari 2013 20:30



Det känns nästan som hela helgen har bara handlat om thailand. Det kanske bara är en slump vad vet jag. Jag åt något som jag inte kommer äta igen. Det var sådär gott och kommer inte hamna på min topp 10 lista om mat som jag tycker om. Det är dumpling. Jag har hört flera som har ätit det och de tyckt om det, Så jag tänkte då att vi kan ge det en chans. Blää säger jag till dumpling. Det ändå som var gott var kyckling och papayasallanden. En tumme ner för mig då när det gäller dumpling. De ser inte goda ut på bilder tycker jag. När jag kom hem idag så stod det thai mat på schemat. Ännu mera gott ju. Det var nudlar och kyckling och grönsaker. Jag har fått hjärnsläpp på vad det heter nu. Tusan till det då. Nu blir det matlåda som innehåller thai mat. Jag säger inte nej till det. Det ända som saknas är att sitta på en strand i Thailand.



Ovido - Quiz & Flashcards