Alla inlägg under augusti 2013

Av bananpink - 12 augusti 2013 15:00


Om ett och halvt år så åker min familj och släkt ner till Thailand igen. Längtar verkligen så mycket. Vill åka nu! men det går inte riktigt nu. Tänkt vad mysigt det skulle vara att kunna ligga på stranden och ligga sola eller bada i havet. Får tänka tillbaka på de gånger som vi har varit där. Det är inte heller dåligt. Sen kan man alltid spara lite pengar till resan, så man kan handla något när man är där. snart sitter amn nog på planet dit ner.

Av bananpink - 11 augusti 2013 19:31

Jag har haft det lite jobbigt på sista tiden. Det har nästan tagit knäcken av en. Det var verkligen inte kul att veta att nu i fredag var den sista dagen på jobbet. Vad skulle man göra nu då? Så tänkte jag. Jag försökte tänka att allt kommer fixa sig, men det känns inte helt 100 nu. Ska försöka tänka på bra tankar. Imorgon ska man till Arbetsförmedlingen. Det ska bli spännande.


Jag tror bloggen kommer bli lite lidande nu under de här dagarna. Ska försöka hitta ett jobb till mig nu. Jag kommer inte ge mig innan jag har ett jobb. Sen har de på mitt förra jobb sagt att de kommer ringa om två veckor. Jag tänker inte ha semester som de har sagt att jag kan ha nu.




Av bananpink - 7 augusti 2013 16:30


Jag hittar sjuk snygga skal på google, men jag fattar inte vart man hittar dessa. Vill ha något av dessa skal till min telefon. Måste bara hitta de nu. Får väl leta överallt. Dessa skal ska bara bli mina.

Av bananpink - 6 augusti 2013 19:42

Det var som sagt ett tag sen jag var här inne. Beövde ta en liten pause och ibland måste man bara ta en sån. Jag har fått reda på att jag bara är vikarier i en vecka till. Lite jobbigt, men sånt är väl livet antar jag. Så om en vecka är jag arbetslös. Det låter så spännande tycker jag eller inte.



I helgen åkte jag iväg på ett äventyr till Bagarmossen. Min mormor och morfar bor där. Hade inget annat att göra och så träffar jag de inte så mycket. Man får helt enkelt ta vara på den tiden som man får med mormor och morfar. Det var riktigt varmt på lördag och det var nästan för varmt där ett tag. Det var ju tur att jag inte åkte in til stan då. Så jag och mormor satt och pratade om livet och om minnen. Det var mysigt. Till middag blev det lax och potatis. Sen vara jag tvungen att åka hem till mig. När jag kom hem tittade jag på tv och somnade hyfsad tidigt.


Söndag var jag hemma och väntade på att mamma, Håkan och Emil skulle komma hem. Städade och var lite ut. Gjorde inte jättemycket  under tiden. Sen efter ett tag kom de hem. Det var kul. Lite senare på dagen kom Sanne och Ville hem till oss. Då blev det tacos till middag. Gud vad jag hade längtat efter det. Mums! Efter middag kollade vi på Solsidan. Sanne och Ville var inte så länge hemma hos oss. Gick och la mig hyfsad tididgt på söndag också.





Av bananpink - 2 augusti 2013 16:45


När jag såg att The help hade kommit ut på bio, så bestämmde jag att den ska jag se. Sen har jag bara glömt bort. Nu i helgen köpte jag med den hem. Vilken film! Jag har aldrig sett någon  sån film innan. Det skildrar hur det var föritiden. Jag tycker det var orättvis som de vita gjorde mot de svarta i filmen.. Sen hände det lite saker om man inte kunde sluta skatta åt. Sitter nästa och skrattar nu åt visa scener i filmen. Tycker alla i världen har rätt till samma sak. Jag vet inte om jag hade klarat av att leva på den tiden.Filmen utspelar sig i USA. Vet inte vart i USA dock. Jag tycker såna här filmer är väldigt intressanta. Jag vet att jag tycker om konstiga saker, men sån person är jag helt enkelt. Ni borde se den!


Av bananpink - 2 augusti 2013 11:30

Hello!


Det var så mycket som jag skulle hinna med på torsdag, så det blev inget bloggande för min del. Jag städade och städade. Det låter kanske inte så roligt, men jag ville inte ha det stökigt heller här hemma. Det är nu rent och fint här hemma. Fast jag kom på att jag måste bädda rent i min säng också. Sen kom även min syrra på besök. Hon visade lite saker som hon hade köp, så idag innan jag drar hem ska jag ner till Huddinge Centrum och kolla på saker. Kommer nog köpa lite saker tror jag.



Jag gick även och handlade lite mat igår och jag var väl lite envis och köpte en melon. Jag är lite galen i melon. Kan inte få nog av det heller. Så gott!! Något som inte var så roligt var att jag var tvungen att gå hem med den. När jag gick hem där med mina påsar med mat, så kom jag på att jag borde ha tagit körkort. Tänk vad skönt det skulle ha blivit då. Sen regnade det också när jag hade gått halva vägen. Så jag såg ut som en dränk katt när jag kom hem.






Jag kommer under dagen upptatera vad jag köpte i Huddinge Centrum.




Ovido - Quiz & Flashcards