Alla inlägg under oktober 2013

Av bananpink - 11 oktober 2013 19:00

..

Av bananpink - 10 oktober 2013 20:30

Av bananpink - 10 oktober 2013 18:41

Nu är denna vecka sart slut. jag vet inte om jag ska vara glad eller inte det. Hela veckan har jag varit trött, så jag har gått och lagt mig tidigt. Runt 8 eller 9 på kvällen. Tycker jag är duktigt. Förut ville jag inte gå och lägga mig tidigt, men jag känner mig mera utvilad nästa dag och jag behöver vara utvilad nästa dag. Fast det ska bli skönt med helg nu också. Kunna sova längre, men jag kom på att jag får skippa min sovmorgon på lördag för då ska jag åka till bageriet och hämta lite saker som jag har bestämmt. Väldigt spännande. En liten överraskning till några.


De som jobbar på mitt bageri är sjuk duktigt. De har tävlat i den bästa konditor år 2011 eller vilket år det var. Jag får träffa personer som har en nyckel in i konditor världen. Får vara med om så mycket. Det är helt galat. För mig är det en dröm att vara på det här stället.



Av bananpink - 6 oktober 2013 19:31

Hej!


Det har varit mycket just nu. jag sa förut att nu ska jag börja blogga, men när jag kommer hem är jag helt slut. Det går bara inte. jag vill blogga, så jag får ta och blogga när jag hinner och när jag inte är trött. Det är slitit att jobba som konditor speciellt när man är ny. Jag  försöker verkligen visa allt som jag kan så jag kanske kan få vara kvar där efter december.


Om 8 dagar måste det bli fyller jag 21 år. Det känns nästan som man är en tant redan. Fast det är jag inte. Det hade inte vara fel om jag fick fylla 15 år igen. Den tiden var en speciell för mig. Allt som hände då kommer alltdi följa med mig resten i mitt liv. Det var plågsamma minne, men samtididgt en bra tid enligt mig.




Vi ses snart igen


Ovido - Quiz & Flashcards