Alla inlägg under november 2012

Av bananpink - 20 november 2012 19:37

Av bananpink - 20 november 2012 19:14

Jag har inte bloggat något under de här dagarna. Varför vet jag inte. Har inte kännt något blogg lust. Det här inte hänt så mycket nu när jag har varit borta ett tag.

Fast jag kan berätta lite kort vad jag har gjort under de här dagarna.



Söndag: Var hemma hos min pappa då fortfarande. Vi bestämmde att äta en brunch lite senare under dagen. men fört skulle vi till ÖB eller vad det nu heter. Där skulle pappa och min styvmamma handla lite saker. Sen åkte vi till Enskede värdshus. Det var god mat de hade där. Det är yttes sällan jag och min pappa gör något tillsammans under helgerna, så det var kul att vi kunde hitta på något. Efter brunchen skjusade de hem mig. Åt mat och gjorde lite andra saker.


Måndag:Började min praktik vid halv 7, så det var bara att gå upp. Det var lite jobbigt tycker jag, men det var kul att träffa de andra på min praktik plats. Väl på min praktik plats. Fick jag reda på att jag var tvungen att göra 10 vagnar muffin. Det tog ett tag. Höll nog på i fyra timmar ungerfär. Efter det var det lunch. När vi hade ätit lunch var det dags att hjälpa till med muffins igen. Ibland är det så att hela dagen går åt att göra muffin hela dagen.

Gick hem vid tre. Drack te med min mamma och åt bulle. Satt och snackade om allt möjligt. Lite senare blev det mat. Sen hände det inte så mycket saker efer maten.


Tisdag: Skulle upp samma tid som igår. Det var lite samma saker som man fick göra idag som jag gjorde igår. Fast jag gjorde en hel vagn med cheese cake. De är så goda som vi gör. Har ätit de. Skulle sen doppa några vagnar med chocklad muffins på. det gick väldigt bra tycker jag. Slutade idag vid tre och gick hem sen. Har ätit middag nu och tänkte hoppa in i ducshen nu. Behöver det nu känner jag.



Det är lite saker som jag har gjort under de här dagarn.

Av bananpink - 17 november 2012 20:09

Nu har man kommit hem. Jag, pappa och min låtsas mamma drog in till stan. Vi fikade på ett kafe. Tog en chailatte och bulle. De andra tog kaffe och bulle. Efter fikat gick vi en promenad på söder. När vi var vid bilen, så ringer ett av min låtsas mamma barn och frågar om vi vill komma till de, så vi körde hem till min låtsas mammas barn.  Man kan ungerfär säga att det är min låtsas syster typ. Hon hade iallafall ett barn som var så söt. Han heter Bob. Hur gulligt är inte det namnet! Bob tyckte jag var roligt, så det slutade med att jag satt och lekte med honom hela tiden. När vi hade varit där ett tag och dryckit kaffe och så drog vi hem. Men innan vi var hemma åkte vi till haninge och köpte lite godsaker på coop i port 73. Det är ett köpcentrum i haninge. Kom hem med chips ocg godis. Nu har jag laddat upp mig här och snart blir det film. Det var allt som jag hade gjort idag.





Av bananpink - 17 november 2012 20:00

Nu är det vanligt att ha skilda föräldrar. Mina föräldrar har varit skilda en gång tid. Jag visste nog inte om att man kunde vara skild, men efter mina skilde sig, så var det många i min klass som hade skilda föräldrar. Det finns bra grejer med det och det finns dåliga saker med det. Vet i början att det var svårt.  Jag kunde inte förstå det hela. Men jag var tvungen att förstå att det skulle vara så här förevigt. Det som gjorde det mycket bättre var att mina föräldrar träffade något att dela sitt liv med.


Jag har aldrig pratat med något om det här. Jag vet fortfarande inte hur jag ska hantera det här. Jag kommer ihåg allt från den tiden då mina föräldrar var gifta. Det finns så många minnen. När de berättade att de skulle skilja sig, så försvann en del av mig. Jag började vara mera hemma. Tappade vänner och jag mådde sämre där ett tag. Jag ville inte mycket då. Jag fick reda på saker som skilsmässan. Det var några som svek mig. Det hände andra saker inom min familj. Jag var helt enkelt tvungen att vara stark där ett tag. Jag hade ingen som kunde prata med där. Jag var helt ensam. Jag var vilsen.


Jag kommer så väl ihåg när mina föräldrar sa att de skulle skilja sig. Det var sommar och jag skulle börja i en ny skola efter sommaren. Jag och min bästis och en kompis gick på en golf kurs då under sommaren. Den dagen var jag hemma hos min bästis och jag skulle sova över där. Det blev tyvärr inte så. Min mamma ringde och sa att hon ville ha mig och min syrra hemma eller sa hon något annat. Hon sa att hon ville berätte en viktigt sak för oss. Mamma kom och hämtade mig och min syrra som var där. Väl hemma var de lite kosntiga. Jag kommer ihåg att jag satt på tv och då sa mamma att jag skulle stänga av tv:en. Sen sa hon det bara. Jag kommer ihåg orden som hon sa det igår. Jag vill inte gå in på vad hon sa. Jag grät den kvällen mycket och min mamma sa att jag fick gråta så mycket jag ville. Jag åkte aldrig till min bästis den kvällen. Nästa morgonen var det jobbigt för min del. Jag vet inte hur de andra av min mina syskon kunde hantera det här. Min bästis mamma kom och hämtade mig och hon körde mig till golf kursen.  Där var redan min bästis och våran kompis. Den dagen sa någon av de att våra föräldrar aldrig skulle skilja sig. Men mina föräldrar hade ju skiljt sig. Jag blev så ledsen när de sa det, så jag sprang därifrån. De fick reda på  att mina föräldrar skulle skilja sig När jag berättade det för de. Vad min mamma sa för anledning varför de skulle skilja sig vill jag inte gå in på. Det gör mig bara mer ledsen. Jag gråter redan nu när jag skriver allt det här.


 Mitt sätt att hanter det här varit att tänka att allt kommer bli bra någon gång. Jag vet inte om det kommer bli bra. Min högsta önskan är att de kan bli vänner; Men det bästa är att jag vet att de har hitta sin kärlek. Jag måste acceptera deras val. Det är inte mitt beslut.


Av bananpink - 17 november 2012 13:11

Heej!


Det hände en sak som inte fick hända mig. Jag var inte så glad när jag vaknade idag när jag insåg att ajg hade blivit sjuk. Sen såg fick jag även ett sms från en sak. Det stod att jag skulle in på en sida och där skulle jag få reda på en sak. Lite spännade är det. Det är dock hemligt.

Igår var ajg hemma hos Lina och tittade på film. Det blev godis och jordgubbar till filmen. Filmen som vi såg heter En gång i Phuket. Det var en bra film tycker jag. Har redan sett den.



Om en stund ska jag och min pappa åka iväg och göra något, men först ska han sälja en bil som han inte vill ha längre. Så medans tiden ska jag försöka få tillbaka min röst. Mitt knip är te. Det är ju bra tror jag.



Av bananpink - 16 november 2012 19:35

Den här dagen har varit för mig väldigt bra. Den kommer nog bli ännu bättre nu på kvällen. Jag är just nu på Dalarö hos min pappa och min styvmamma. När jag kom hem hit till Dalarö så hade lina ungerfär sprungit hem hit och ville hitta på något med mig. Det hela slutade med att vi ska hem till henne sen och ha film kväll och så. Jag känner mig väldigt seg i min kropp nu och jag tror jag har dragit på mig en förkyldning. Blääää till det. Jag får verkligen inte bli sjuk. Jag tycker nämligen inte om att vara sjuk och jag är det yttes sällan. Ungerfär en till två gånger på ett år blir jag sjuk.



Av bananpink - 15 november 2012 19:12

Nu är det tordag och imorrn är det fredag. Längtar redan. Den här veckan på min praktik har varit stressigt. Jag har aldrig varit med om så mycket saker att göra den här veckan. Idag jobbade jag över och på slutet av passet, så fick jag reda på att jag skulle få betalt för den tiden som jag hade jobbat över. Jag blev väldigt chockad och förvånad. Vet att min chef på min praktik är väldigt snål av sig. Den här dagen har varit rolig och stressad för min dag. En grej på min pratik är att de tycker det är kul att lura mig. Det värsta är nog att lilla jag går på det. Nu är jag van med det. Någon gång ska de få igen för det.



Varför jag inte har bloggat är för det är ett nytt internet här hemma Det internet funkar tyvärr inte i hela huset och jag tycker det är väldigt jobbigt. Kan inte gå in på internet i mitt rum. Blää till internet.






Ovido - Quiz & Flashcards