Alla inlägg under augusti 2012

Av bananpink - 30 augusti 2012 19:25

Vilken dag det har varit idag. Det började med att jag skulle göra rätt så mycket kakor idag igen. Så jag jobbade snabbt och blev klart halv nio på morgonen. Det tog bara en timme och en halv timme:)

Sen gjorde jag pajer. Det var en sån där trist dag idag eftersom det inte var så mycket saker att göra idag, men tiden gick väldigt snabbt idag faktiskt. Fast en sak var inte så kul. Jag fick skavsår av nya skor som ajg hade på mig idag. Gud vad ont det gjorde. Imorrn tänker jag inte ha de nya skorna.

När jag gicck hem, så damgös jag nerevånningen och gjorde lite andra saker. Känner mig duktigt. Jag belv så sugen på pyssel, så det slutade med att ajg tog fram pyssel på 1000 bitar. Det känns som det är omöjligt att ajg sak klara det. Det får man se. Då har jag något att göra om jag har tråkigt. Imorrn åker jag till landet. Det var flera veckor sen jag var där. Det kanske blir så att jag badar lite:) Jag är lite sugen på det och jag kan nog få med min lillebror på det. Jag kommer inte blogga något under helgen. Det får bli på söndag sånafall



På måndag börjar mi skola:( Inte så kul om man frågar mig. Jag är inte jätte sugen på skolan nu, men man måste någon gång gå till skolan. Nu på måndag slutar jag halv elva:) Det är ju riktigt bra. Kan åka och shoppa i farsta då. Jag går i en skola som ligger nära farsta, men jag har inte jätte lust att åka in till stan och shoppa. Har inte blivit sugen på det.



Vi ses sen.

Pöss


Av bananpink - 29 augusti 2012 19:42

Jag kom på en sak som jag kunde önska mig i födelsedags present:) Det är muffinjärn. Den såg så roligt ut och så behöver använda ugnen som kan vara jobbig.  Jag vet inte dock om jag skulle använda den så mycket, men jag tyckte den var väldigt fiffig. Jag bakar mycket på min praktik, så när jag kommer hem, så vill jag inte baka eftersom jag gör det på min praktik, Men baka är något som jag tycker är väldigt roligt.




Får helt enkelt se om jag önskar mig det här

Av bananpink - 29 augusti 2012 19:27

Nu är jag här:) Jag tänkte blogga lite tidigare, men jag hade inget att blogga om, så bloggen fick vänta lite. Som sagt så har jag praktik nu. Det är nog en av de bästa grejerna med min skola. Ma nbehöver nästan aldrig vara i skolan. Nu när man går i trean på gymnasiumet så har man tre veckor praktik och sen har man en vecka skolan och sen fortsätter det med tre veckor praktik igen:) Det passar mig super bra verkligen:)


Idag så var det lite konstigt väder ute tyckte jag, men det var mycket varmare idag än det var i går. Igår var det inte kul med vädret. Hoppas bara att vädret håller i sig. När jag kom till jobbet så fick jag göra massor med cookis:) När jag säger massor med cookis, så menar jag att det är väldigt mycket. När klockan blev halv elva, så hade jag ledsnat på cookis. Vid elva var jag klar:) Det var så skönt. Efter lunchen så var det inte så mycket att göra. Det var något som jag tyckte var tråkigt. Fick vänta länge innan jag kunde städa. En grej som jag inte tycker är så kul. Är att jag måste ha tröjor som är XXL. Ni ska bara veta hur stora de är på mig. Det blir som en klänning, så jag måste stoppa in tröjan i byxorna kan säga att det inte är så snyggt, men jag måste göra på något sätt. Det blir lite svårt att gå annars. Efter praktik gick jag ner till huddinge c och handlade en sak. Sen gick jag hem. Har inte gjort så mycket sen förutom att jag damsugit hela planet på övervånningen. Nu behöver jag inte göra det imorrn:)

Till mat blev det fläskpankaka. Det var länge sen och det var så gott.



Pöss


Av bananpink - 28 augusti 2012 19:51

En sak som jag skulle vilja göra i Thailand är att gå på full moon party i koh phanagan:) Skulle vara jätte skoj tror jag. Var väldigt sugen när min familj och jag var i koh phangan. Så nästa gång jag åker till Thailand sak jag gå på full moon party. När vi skulle åka båten på morgonen för att vi skulle åka till ett annat ställe, så var det några från england där som hade varit på full moon party. Man såg det direkt eftersom det stod på armarna och sen var de fortfarande fulla. Det var dock lite jobbigt på båten eftersom de inte var tysta. Att gå på full moon party är en av de saker som jag vill göra i Thailand:)





Av bananpink - 28 augusti 2012 19:37



Av bananpink - 28 augusti 2012 19:18




Jag kan knappt fatta att jag snart bli 20 år!! Det är helt sjuk. Tiden går så fort tycker jag. Snart blir jag 20 år. Allt känns så konstigt att jag ska fylla år. Jag ser inte ut att vara 19 år. Det är många som tror jag är 12-14 år. Det kan vara jobbigt på ett sätt, men sammtidigt är det bra att man ser gammal ut. Det skulle inte vara så kul. Sen finns det nackdelar att var kort ut och se ung ut. Alla gånger är det inte lätt för mig som ser ung ut. Det kan vara att gå till krogen. Det är inte många som tror jag är 19 år och de kan tro att lilla jag har falsk legg.

Jag är glad av att jag ser ung ut:) Jag gissar på att alla som blir 20 tycker det ska bli kul att gå på systemet, men jag är äligt talat inte så sugen på det. Har aldrig varit någon person som tycker om alkohol. man blir väl bara vuxnare än vad man var förut tror jag.

Jag blev lite sugen på att skriva en önske- lista. Det kan man väl göra nu? Jag fyller år om två månader ungerfär, men jag har lite svårt att komma på vad jag vill ha.

Av bananpink - 26 augusti 2012 15:07




Av bananpink - 26 augusti 2012 15:00

Det är inte så fint väder ute nu:( Jag vill inte ha regn nu!!! Kan det inte sluta regna nu, så det kan bli fint väder ute. Jag vill ha sol ute. Idag har jag bara varit hemma och så följde jag med min familj ut på en utflykt:) Tänkte jag kunde hitta ett par mjuki byxor eftersom mina är slitna och lite hål i de, men jag kom inte hem med några mjukis byxor. Får bara leta vidare då.

Jag funderar på att gå ner till källaren nu och titta på en film eller något sånt. Det är ju dåligt väder ute. Tycker det passar perfekt om ni frågar mig.




Det får bli ett kort inlägg nu.

Pöss


Ovido - Quiz & Flashcards