Alla inlägg under december 2012

Av bananpink - 31 december 2012 17:00

TFNC - Lulu Lace DressElise Ryan - Melanie Open Back DressJohn Zack - Slash Neck Lace Dress


Jag vet att det är förtidigt att titta på student klänningar, men jag var nyss inne på Nelly.se och där hade de väldigt fina klänningar. Något av dessa klänningar vill jag ha på min student. Jag kommer säkert ändra mig senare sen, så jag kommer nog inte köpa någon av dessa klänningar just nu.



Ps. Jag kommer inte blogga något mera idag, men imorrn kommer jag blogga som vanligt.

Av bananpink - 31 december 2012 14:41

Heej!


Idag är det sista dagen på år 2012. Det känns lite konstigt tycker jag, men jag tror att 2013 kommer bli ett bra år också. Känner det på mig. Jag har som sagt gjort en överaskning till mina kompisar när de kommer hem till mig. Hehe, man är ju lite smart ibland. Sitter också och funderar på vad man ska ha för kläder på mig. jag kan  bara ta något som är skönt eller så tar jag något lite finare.

När det kommer till nyårslöften så har jag inga. Det som skulle vara något är nog laga mera mat hemma och börja träna. Jag har faktiskt märkt att jag sakta men säkert har börjat gå upp i vikt nu. Det är ju bra. kan dock inte säga att någon av de två saker kommer bli mina nyårlöften. Får helt ta det som det kommer då.


Jag tror mina nyårslöften 2012 var nog att äta mera grönt och frukt. Har väl lyckas med det. Jag vet att det var lite konstiga nyårslöften, men som sagt så tycker jag inte om grönsaker och frukt, så då tyckte jag det var bra nyårslöften för min del då.



Av bananpink - 30 december 2012 19:33

Jag har bara lust att sätta mig i ett pan nu och åka någonstans. Det kan vara till vad som helst. Den där känslan när flygplanet åker upp i luften är så hälig känsla. Det går inte förklara det helt enkelt. Jag hoppas att jag kommer flyga någon gång under 2013. Man får helst enkelt se vad som händer. Det skulle vara skönt om det var ett varmt land som jag åker till. Fast det får också vara ett land som inte är så varmt också.




Av bananpink - 30 december 2012 17:22

Nu har ajg äntligen gjort min kladdkaka.Det måste nästan vara första gången osm jag lyckas med att göra en kladdkaka. Lite pinsamt att jag inte har lyckas med det innan. Sen är jag cokså en konditor och bagare som borde kunna det. Det kommer bli en så god. Jag hade lite andar saker som nötter och mörk choklad. Tror att den kommer bli väldigt god. Idag har jag varit nere i Huddinge c och handlat mat. Det blev inte så mycket mat tycker jag som jag trodde det skulle bli. Det var lite skönt tycker jag. Sen var jag, jossan och lenne inne på hemma kväll och tittade filmer. Bara för det var rea där så fastnade jag för en film. Det är lite typiskt mig ju. Filmen som fick följa med mig hem är Hungerspelet. har aldrig sätt hela filmen eftersom jag har somnat i mitt av filmen flera gånger. Inte bra tycker jag då. Nu kan ajg se filmen flera gånger och det gör inget heller att jag somnar i den


Måste städa lite i mitt rum. Lenne och jossan kommer hit imorrn. Rummet är hyfsad städat. Sen måste jag även måla naglarna för det glömde jag igår. Sen är det andra saker som jag måste göra.




Av bananpink - 29 december 2012 20:30


Jag är inte så sugen på handla mat imorrn. Tycker det inte är kul. Jag kommer ihåg i somras när jag skulle handla mat varje vecka. Det var så tråkigt tycker jag, men mat måste jag ha på nyår för då kommer två av mina kompisar hit. Vad det blir för mat vet jag inte än. Får allt se vad som finns. Det får bli mat som jag kan laga. Det ända som ajg vet nu är efterrätten. Den var lättas att komma ihåg. Kladdkaka får det blir med färska bär och lite glass eller en klick grädde




Kläder, naglar och sminket


När det kommer till kläder som jag ska ha. Har jag ingen anning. Det är nog bara att ta något som jag har hemma. Tycker det känns lite onödigt att åka och köpa något nytt just nu. Något med glitter skulle ju passa till nyår. Sen måste jag även måla om mina naglar innan nyår. De är inte fina ska ni veta nu. Något blått som är glitter i eller svart. Jag vet inte än.

När det gäller sminket så kommer jag nog köra på något fint. Det här låter nog lite konstigt tror jag. Det blir glitter och svårt typ.  Det låter nog bättre som en förklaring. håret får man göa så det blir fint på något sätt.


Paljettklänning



Av bananpink - 29 december 2012 17:54



Det blev bio för mig och jossan idag. Det blev mammas pojkar. Om jag tycker den var bra. Blir svaret nej. Till och med jossan tyckte den var dåligt. Jag blev besviken på att filmen inte hade lite humor i filmen. Det ända som var bra var när Mia Skärring var med i filmen. Filmen får en fett diss av mig!!


Innan filmen gick jag och jossan åt på dnken. Det var kanske inte det bästa matställe om man nu säger så, men det var lite dyrt på de andra ställerna Vi kom ju lite tidigare till heron city så efter maten gick vi runt lite i affärer. Jag blev väldigt köp sugen på Mio. Det fanns så fina saker där.  en sak som är typisk jossan är att hon köpte en ska som kanske är lite onödigt. Det var två ljusstakar. Det är ju inte mina pengar.Någon dag blir det att åka till Mio och köpa saker. Det var roligt att gå på bio med jossan eftersom det var länge sen vi gick på bio tillsammans.

Av bananpink - 28 december 2012 21:00

Något jag kan tycka är väldigt jobbigt när man slutar äta för att bli small. Kan säga att det är farligt för sin egna kropp. Allt inne i kroppen krymper ihop. Det är tyvärr inte bra. Jag är en tjej som har väldigt svårt att gå upp några kilo. Om jag tycker det är jobbigt? Svaret är nog JAAAA! Det är en kamp för lilla jag att gå upp kilo. Det minsta vikten jag har har haft var nog 39 kanske 38 i 8. Jag mådde inte så bra då. Magen blir väldigt liten när man inte äter som man ska göra. Om man nu vill gå ner i vikten, så är nog tränning ett bra tips och kanske tänka om vad man äter.


Jag kommer nog aldrig kunna banta eftersom jag kan gå ner i vikt för mycket. Det är inget kul. Jag har sätt vissa personer som bantar eller tränar väldigt mycket. Jag själv som inte är en person som tränar överhuvudtaget kan tycka det är lite för mycket träning. Borde inte kroppen få vila sig lite. Jag kanske har helt fel nu.


Det skulle vara kul om vågen kunde stanna på 49 eller 51 kilo. Då skulle jag må bra. I dags läget är jag inte i närheten. Jag väger för lite för min längd. I många år har jag hört av kompisar och även i klasser som jag har gått i att de är avis på mig pga min vikt. Jag tycker inte de ska vara avis på mig. De måste bara ha en vilja att ändra på sin mat och träna lite för min del är det nog lite svårare. Min magsmälning är för hög, så jag kan äta vad jag vill utan att gå upp i vikt. Mat för mig tycker jag om ,men det är alldels för många som tror att jag inte tycker om mat.




Ovido - Quiz & Flashcards