Alla inlägg den 19 december 2012

Av bananpink - 19 december 2012 20:01


Jag kommer sakna en vän som kommer flytta till Kanarieöarna. Jag har inte träffat henne på ett tag nu, men för ett tag sen var vi väldigt tajta. Det kom som en chock att hon skulle flytta dit. Hon hade inte sagt något till mig om det. Jag är glad för henne skull att hon får vara med om något som det här. Det är inte alla som får vara med om det här. Tror nog att hon kommer ha jätte roligt där nere.


Av bananpink - 19 december 2012 19:11

Nu sitter lilla jag här igen vid datorn. Egentligen är jag inte så sugen på att blogga, men jag  kände ändå någonstans att jag var tvungen till det nu. Hela den här dagen har varit stressad och lite jobbig tycker jag. Jag orkar inte riktigt gå in på allt som har hänt idag. Det blir bara för jobbigt, men det finns en sak som ajg tyckte var lite för jobbigt idag. Jag vet inte om det är bara jag som stör mig på det. Jag har lite svårt när personer som kommer från något annat land och så pratar de sina språk på arbetsplasten när de borde prata svenska. jag tycker inte det är så kul när man står där och hör när de pratar deras språk.  Jag vet ju inte om de säger något taskigt om mig när de pratar sitt språk med varandra. Tänk om jag skulle åka till Spanien och så pratar jag svenska med någon annan som är svensk. man vill väl lära sig prata det språket där man flyttar till. Eller har jag fel nu?


Nu känner jag att min blogg blir massa klagande här, men jag orkar inte hålla tyst om allt som händer på min arbetsplast. Sen vet jag att jag inte är ensam om att tycka så här. Till den andra saken nu. Skulle ni tycka det var ok om ni var mamma till en 40 åring? Just nu på min praktikt plats, så är jag ungerfär mamma till en gubbe som är 40 år. Han kan inget och han är som en 4 åring. Ni kan nog inte fatta hur jobbigt det är.






Ovido - Quiz & Flashcards