Alla inlägg under december 2012

Av bananpink - 9 december 2012 19:01




Jag har kort hår nu, men jag blev sugen på att testa ricinolja.  Man får tydligen lång hår av det. Det ska växa 4 cm i månaden. Sen får man se resultatet om den funkar eller inte. Jag råkade läsa på framsidan av flaskan. Det står att man kan använda den om man har ont i magen. Då kan man ju använda det som laxerinsmedel. Inte för jag kommer göra det.



Av bananpink - 9 december 2012 15:55

Nu är lilla jag här. Det blev bara ett inlägg igår. Gjorde som sagt lite andra saker igår. Till den stora frågan. Om jag färgade mitt hår igår. Svar där neej! Varför vet jag inte, men jag hade verkligen ingen lust att gå in på hm och köpa min färg där igår. Sen träffade jag en kille som kallas för f i huddinge igår. Stod och pratade med honom ett tag. Fick reda på några saker som hade hänt och så i lilla huddinge. Det är alltid trevligt att höra såna saker.


Idag hade jag planer på att träffa jossan, men hon ringde och sa att hennes lillebror hade fått vinterkräkssjukan, så vi får ta det någon dag då, men jag har faktiskt gjort andra saker. Det blev lite shopping för mig. Jag är som sagt kräsen av mig när det gäller kläder som jag ska köpa. Idag hittade jag en glittrig tröja och en skinnjacka som fick följa med mig hem.






Av bananpink - 8 december 2012 10:30

Godmorgon!


Det blev lite sent igår. Kunde inte sova igår, så jag såg massor med filmer. Jag kan tycka det är lite tråkigt att se på film själv. Brukar då inte kolla på flm, men eftersom jag inte kunde sova igår blev det film maraton för min del.

Idag ska jag kanske jobba ikväll. Väntar bara på ett sms från en på min praktik. Hoppas nu att jag får jobba natt.


jag hade tänk idag att jag kunde ta en sväng förbi huddinge centrum för att hämta mina linser. Det kanske blir så att lilla jag kommer hem med något mera. Man kan aldrig veta det. Jag ä dock sugen på brun hårfärg. Det är så här att ja vill ha brunt Igen!! Jag har ju lovat mig själv att inte färga mitt hår längre, men jag kan inte motstå. Det går inte.


Det blir nog den här färgen.






Av bananpink - 7 december 2012 18:06

Blir väldigt sugen på att baka någon av dessa muffins och göra de fina sen.

Så jag tänkte snart baka muffin.

Av bananpink - 7 december 2012 17:50

Hello!


Det har varit en kanon dag tycker jag. Fast en grej var inte så kul som hände idag.

Jag tror jag är lite klubbig av mig. Idag så halkade jag och föll på min arm, så nu har jag ont i min arm. Den är självklart inte bryten då, men under dagen kunde jag inte röra mina fingrar. Lite läskig då. Det går nog över tror jag.



Annars har det hänt mycket saker idag. Jag vet inte hur jag ska berätta allt, men jag kan berätta lite av de saker som har hänt idag. Den första var att det var en kille som frågade om jag ville gå ut med honom. För det första tycker jag inte om honom och sen stirrar han på mig hela tiden. Jag råkar veta att han tycker om mig, men jag kommer nog inte tycka om honom. Tycker inte om honom nu. Han är inte min typ. Vill ha någon annan kille.

Sen fick jag reda på att vi på min praktik ska åka kryssing. Längtar efter det. Det ska bli kul med kryssing. När det blir kryssing vet jag inte. Hoppas det blir snart!


Ville vara lite snäll mot min mamma, så jag hade lite macarons som blev över på min praktik, så då tyckte jag att min mamma kunde få det. Jag själv tycker inte om macarons.







Av bananpink - 6 december 2012 19:43

De här tofflorna ser sjuk sköna ut. Skulle faktiskt vilja ha såna här.

Men jag vet inte om jag skulle tycka det skulle bli för varmt att ha de på mig. Just nu kör jag med raggsockor. Det är väldigt skönt med raggsockor kan jag säga er.


Av bananpink - 6 december 2012 19:15

När jag vaknade idag, så trodde jag faktiskt det skulle vara snöoväder ute som det var igår, men där hade jag fel. Det blev ingen skola för min del idag. Jag ville inte chansa på min buss som jag skulle ta. Sen fick jag reda på under dagen att den gick, men den gick inte till gubbängen och det är där som lilla jag ska av.

Har pluggat och skickat in en uppsats som jag blev klar med. Jag tycker det är väldigt skönt när man göra klar sina läxor för sen behöver man inte göra de sen.


Imorrn blir det praktik för min del. Jippi! Det blir dock intresssant hur jag ska ta mig dit. Sen är det helg för in del, men det kan nog bli att jag måste jobba lite. Jag vet dock att jag ska jobba helgen innan julafton.

Förra fredag så gjorde jag en bröllopstårta och efter det har jag fått erbjudan att fixa de mesta tårtorna som vi har på praktik. Det är ju kul. men det kommer typ bara vara bröllopstårta och figurtårtor och andra tårtor. Min grej är nog att göra tårtor.




Av bananpink - 5 december 2012 19:38

Heej


Det var ju ett tag sen jag skrev något här nu, men den här veckan har varit lite mycket för mig. har lite läxor som ska in imorrn. Då har det blivit läxor framför bloggen. Snart är jag tillbaka i bloggen som vanligt.


Jag visste lite om att det skulle bli snöstorm idag, men jag visste inte om hur illa det skulle bli. Jag hade tur att jag kom till min buss idag. Det gick knappt att ta sig till bussen ens. Bara blåste och snöade som tusan.  När jag kom til min buss som tur var där, så fick jag och andra på bussen veta att det här var den ända bussen som skulle gå för idag!! Trodde han skojade lite först, men det visade vara sant. Vid gubbängen gick faktiskt tåget som vanligt tycker jag. Vid blåsut så gick det knappt att ta sig till skolan. Vi var väl 20 elever hela dagen i skolan eller något sånt. Alla fick gå tidigare, men min klass fick gå vid halv fyra. Bläää till det.


När jag kommer ut från min skolan, så står det några personer längre fram. En av de här personerna visade sig vara en lärare från min skola. Han sa att det inte gick några tåg in till stan. Tänkte då fan. Hur ska jag ta mig hem då. Det löste sig. Läraren bodde i stuvsta. Han sa att han kunde skjusa mig till stuvsta. Sen kom det en kille från min klass som också bodde i stuvsta. Han ville också åka med oss. Det slutade med att jag fick åka med läraren för han typ hade lovat mig att skjusa hem mig. I bilen så säger min lärare att jag ska nog stanna hemma imorrn. Bussarna kommer inte gå och det kommer snöa mera. Sen var det något med tågen också.

Det gick inte så bra att åka bil kan jag säga er. Bilar överallt. Personer klev ur sina bilar och lämnade bilarna där.


För mig tog det en timme med skjusen. Det känns nu väldigt skönt att vara hemma. Jag har lite ont i kroppen efter jag ramlade typ tre gånger. Imorrn blir det vara hemma för min del. Det går inte att åka till skolan i det här vädret.


Lite kort om min dag idag.







Ovido - Quiz & Flashcards