Alla inlägg under december 2012

Av bananpink - 19 december 2012 20:01


Jag kommer sakna en vän som kommer flytta till Kanarieöarna. Jag har inte träffat henne på ett tag nu, men för ett tag sen var vi väldigt tajta. Det kom som en chock att hon skulle flytta dit. Hon hade inte sagt något till mig om det. Jag är glad för henne skull att hon får vara med om något som det här. Det är inte alla som får vara med om det här. Tror nog att hon kommer ha jätte roligt där nere.


Av bananpink - 19 december 2012 19:11

Nu sitter lilla jag här igen vid datorn. Egentligen är jag inte så sugen på att blogga, men jag  kände ändå någonstans att jag var tvungen till det nu. Hela den här dagen har varit stressad och lite jobbig tycker jag. Jag orkar inte riktigt gå in på allt som har hänt idag. Det blir bara för jobbigt, men det finns en sak som ajg tyckte var lite för jobbigt idag. Jag vet inte om det är bara jag som stör mig på det. Jag har lite svårt när personer som kommer från något annat land och så pratar de sina språk på arbetsplasten när de borde prata svenska. jag tycker inte det är så kul när man står där och hör när de pratar deras språk.  Jag vet ju inte om de säger något taskigt om mig när de pratar sitt språk med varandra. Tänk om jag skulle åka till Spanien och så pratar jag svenska med någon annan som är svensk. man vill väl lära sig prata det språket där man flyttar till. Eller har jag fel nu?


Nu känner jag att min blogg blir massa klagande här, men jag orkar inte hålla tyst om allt som händer på min arbetsplast. Sen vet jag att jag inte är ensam om att tycka så här. Till den andra saken nu. Skulle ni tycka det var ok om ni var mamma till en 40 åring? Just nu på min praktikt plats, så är jag ungerfär mamma till en gubbe som är 40 år. Han kan inget och han är som en 4 åring. Ni kan nog inte fatta hur jobbigt det är.






Av bananpink - 18 december 2012 21:12

I'm a girl who has not had it easy in my life. Can say that my life has not been a cinderella story. I'm just an ordinary person trying to cope with school. there is much that you do not know about me. I do not know how to tell who I am. I'm a boring girl who lives for my family and friends. You've probably noticed that I do not have much friends, but also I want to have true friends than fake friends. I have two friends who are real friends. I do not have any false friends near me anymore, I'm tired of it.

I've been fighting so much in my life. I finally feel that I can enjoy my life. I need not be afraid to fail. I have already successfully with many things. I am strong. I know what I want to do.

No one can take away from the person I am now. why I wrote now in English too it was easier for me. You beböver not read this if you do not want it. No one can change me anymore. I am much stronger now than I was before. My English is probably also not so good.


Av bananpink - 17 december 2012 19:33



Av bananpink - 17 december 2012 19:18

Idag är det månadg. Jg vet att månag inte tycker om måndagar. Jag är inte överförtjust i måndagar, men på något sätt har den här måndag varit bra. Det var inte alls jobbig att gå upp tidigt. Det var väldigt skönt tycker jag. När jag kom till min praktik idag fick jag reda på att jag har en beställing på en bröllopstårta. Det är verkligen kul att göra tårtor och speciellt bröllopstårtor. Flera vånningar och man gör den fin med blommor och andra saker som kunden vill ha. Jag längtar till imorrn.


När jag kom hem idag, så satt ajg och gjorde engelska. Det är lika bra att börja nu. annrs så kommer jag glömma bort det och då måste jag göra det sista veckan innan skolan börjar. Det vill jag inte. En sak som jag inte tycker om är att det börjar bli varmt ute. Snart kommer det bli slask och sen kommer det bli kallt. Gissa vad det blir då? Då blir det halt ute. Jag tycker inte om hala vägar. Något som jag verkligen vill undervika.





Av bananpink - 16 december 2012 19:53

Träffade jossan idag. Det är inte ofta som jag kan vara med henne. Nu måste vi träffat väldigt ofta pga projektet som vi har valt att ha tillsammans. Vårat projket handlar om ett par som ska gifta sig. Det är väldigt svårt kan jag säga er. Jag visste inte ens att man hade ett värdpar eller vad en toastmarster var för något. Sen visste jag inte heller att det var så viktigt med hinderprövningen. Den ska in till skatteverket. Man har fått lära sig om nya saker nrä det handlar om bröllop. Det kommer nog ta ett tag innan jag gifter sig. Det verkar väldigt krånligt med bröllop.


Det kommer nog hända när jag är 40 år eller något sånt. Man vill ju göra saker innan man gifter sig och det är inte billigt med bröllop. Jossan började skratta när hon hittade en klänning som var rosa. Hon tyckte jag skulle ha den när jag gifter mig. Jag tror inte jag kommer gifta mig i rosa bröllopsklänning. Sen tittade vi även på ringar, jag och jossan blev typ kära i alla ringar på en sida. Kan säga att det var lite jobbigt där ett. Ni ska bara veta hur lång tid det tog att hitta en klänning. jag skojar inte nu. Det tog ungerfär 2 timmar.  Nu kan jag fatta hur jobbigt det är att hitta en bröllopsklänning.




Av bananpink - 15 december 2012 20:15

Skulle bli väldigt glad om man kunde få nåtot av dessa skor. Jag har nog blivit kär i skorna tror jag. Sen vet jag att de är sköna. Nästan så att man blir sugen att köpa de nu, men man kan alltid hoppas att man kan få någon av dessa i julklapp.



Av bananpink - 15 december 2012 17:05

Heej


Det blev inget bloggande från min del igår efersom jag inte kom på något att blogga om, em nu är jag tillbaka. När jag var på min pratik igår så de att det skulle komma upp till 30 cm snö idag!! Jag sa att de skämtade om det, men vid halv två typ idag så började det snöa. Kan nog säga att det inte kommer komma 30 cm snö. Det är hur mycket som helst. Jag vill inte det ska komma mera snö nu.


Idag har jag spännderat min dag i stan med min mamma. Det blev en hel del julklappar. Nu behöver man inte vara orolig över att man inte kommer hinna. Jag vet inte vad jag ska köpa till lenne i julklapp, men det kommer nog lösa sig snart. Jag har jullov den 20 december!! Det är väldigt bra tycker jag. Den 20 december ska jag och jossan ut och äta. Vi går sällan ut och äter mat. varför kan jag inte svara på.








Ovido - Quiz & Flashcards