Alla inlägg den 25 augusti 2012

Av bananpink - 25 augusti 2012 18:15

Jag funderar ofta på rätt så mycket saker i mitt liv. Jag kan äligt säga att jag är lite orolig för framtiden. Jag kan inte släppa att jag bara har ett år kvar i skolan. Det är så mycket saker som jag är lite orolig för. Jag vill att ens liv kan vara bestämmt så man vet vad man ska göra. Fast det skulle inte funka tror jag.

De senast dagarna har jag grubblat mycket Det känns inte som jag är som vanligt. Det är bara press på att man ska göra allt rätt hela tiden. Jag vill bara ta det lungt någon gång, men det kommer aldrig bli så. Jag ångrar saker som jag har gjort. Det har alltid slutat med att jag har liggat vaken hela natten nästan och tänkt på det som jag ångara eller som jag är orolig för.


 Skulle vara så sjuk häligt om man kunde gör anågot galet som man inte skulle ångra, men vad skulle det vara då??  Jag vet att jag kommer vara så glad över att ta studenten, men samtidigt skrämmer det. Man kommer då veta att man inte har något att göra på dagarna sen. Fast då ska man ju jobba hela tiden. En ska som jag är sugen på att göra. Är att jobba någonstans som inte ligger i Stockolm eller i huddinge. Se världen lite. Veta saker man inte visste. Leva ett liv som är så underbart att man bara vill leva åt det. Det är kanske så att jag måste göra något som jag aldrig har gjort innan. Det kan vara det som jag saknar i mitt liv. Jag tror jag behöver lite spänning  i mitt liv. Måste göra något som jag kan leva med. Veta att jag har gjort rätta saker åt mitt liv. Kanke flytta utomlands eller något annat.


Under det här året så måste jag tänka på det. Jag vet en säker sak att jag inte kommer plugga vidare. Om jag nu inte skulle trivas så kan jag tänka mig att plugga till något annat, men jag trivs så jäkla bra som bagare och konditor. Jag vill göra något som jag inte brukar göra. Något nytt för mig är alltid bra för mig. Jag kanske kan få reda på lite saker som jag själv inte visste om mig själv Tiden får utvisa vad jag ska göra. Jag vill bara göra saker som är roligt.




Av bananpink - 25 augusti 2012 15:32

Gud vad skönt det var att sova länge idag:) Jag är van att gå upp 5.45 på morgonen, men idag fick ajg en sov morgon till 9. Idag har jag varit hemma hos mormor och morfar. Sen åkte jag, mamma, Emil och Håkan till heron city för de skulle köpa skor. Jga är väldigt sugen på att shoppa kläder till mig själv. Har ju fått lön nu från min praktik eftersomm jag sommarjobbade där:) Tänkte ta och åka och titta på kläder snart.  Nu är jag hemma.



Något som jag inte tycker om att ha paraply när det regnar. Jag brukar skippa det. Har ingen anning varför jag inte vill ha det, men det har varit så länge. det kan ju vara så att jag inte orkar gå runt med det över allt, men sen är det ju bra att ha paraply när det regnar. Får väl köpa ett litet paraply som jag kan ha i väskan.


Pöss




Ovido - Quiz & Flashcards