Alla inlägg under januari 2013

Av bananpink - 11 januari 2013 15:17

Änligen fredag nu! Sitter med nymålad naglar för ikväll ska jag iväg. Det ska bli roligt. Min dag har varit väldigt roligt. Har nästan bara skrattat idag på min praktik. Nu kommer det dröja en vecak innan jag kommer tillbaka till praktiken. Lite tråkigt tycker jag då.



Till en sak nu på min praktik. På alimenta har de redan börjat med semlor. Tycker det är lite tidigt. jag fick frågan om jag kunde jobba 11 februari. Vet inte ens vilken dag det. Jag tror det är den 12 februari som det är semlans dag. Jag tror de menar att jag ska jobba natt då. Jag får se. Jag är inte jätteförtjust i semlor heller. Det är massor med grädde på de. Blää. jag vet att det är nog många som tycker om semlor.



Det är kommer nog bli det ända inlägget för idag. Jag kommer inte ha någon möjlighet att blogga något mera. Måste fixa mig nu. Jag kommer blogga som vanligt.


Ha en bra dag

Av bananpink - 10 januari 2013 19:00

Jag undra om det finns afternoon tea fortfarande. Jag kommer ihåg när man hörde afternoon tea i England. Det skulle vara lite roligt att gå på en afternoon party eller vad det nu heter. Det ser så gott ut och fint ut när man ser bilder på afternoon tea. Jag undrar vart det kommer ifrån. Jag tror det kommer från England.

Kom på en tanke nu. Man kanske ska ha ett eget afternoon tea party hemma. Fast jag vet inte.

Av bananpink - 10 januari 2013 18:00

Hello!


Nu är lilla jag här igen. Det har varit vädligt skönt att inte vara hemma idag. Det blev praktiken för min del. Det var kkul att träffa alla på min praktik. Det var ju ett tag sen. sist vi på min praktik såg måste ha varit för två veckor ungerfär.

Det som är tråkigt att hela veckan redan har gått och redan på måndag måste jag till skolan. Blää, men det är samtidigt bra att gå klart skolan. jag är inte den personen som jublar när skolan börjar igen eller som saknar skolan när jag väl har praktik. Det har väl hänt någon gång att jag har sagt att jag saknar skolan någon gång. Jag erkänner.


Idag på min praktik så fick jag vara provkanin på väldigt många nya akers om de ska börja med. Jag har aldrig haft så ont i magen som ag har haft idag. Det tog aldrig slut med bakverk för min del. Det var runt 30 till 40 bakverk på ett bord. Allt på bordet skulle jag prova. Vissa var väldigt goda och så fanns det saker som inte var goda.



Av bananpink - 8 januari 2013 18:59

Eftersom man kanske kommer vara hemma imorrn, så kan ju passa på att städa huset. Då behöver de andra hemma inte göra det sen när de kommer hem. Jag var faktiskt tvungen idag att ta alla mina hyllor och några andra saker i mitt rum och damma av de. Det var inte så fint kan jag säga er. Nu har man det fint på hyllorna och de andra sakerna. Imorrn blir det städ dag för mig kanske om jag är hemma imorrn.

Av bananpink - 8 januari 2013 15:07

Nu är jag näsan frisk! Det är hur bra som helst. Jag hoppas att jag kan komma tillbaka imorrn till min praktik. Om min förkylning kommer tillbaka, så blir jag galen på den. Jag är extra glad idag eftersom jag mår bra. Har kankse inte gjort, så mycket idag, men jag pluggat lite engelska. Tar en lite pause från det nu.


När jag vaknade idag, så såg jag från fönstret att det hade snöat ute under natten. Tycker synd om er som är ute. Lite skönt att man inte var tvungen att gå upp halv 6 idag. Det känns bra att snön är tillbaka nu. Vill att våren kan vänta några veckor till, men jag tackar inte nej till solen osm den kan komma oftare. Nu måste jag plugga vidare med min engelska.


Av bananpink - 7 januari 2013 19:15


Av bananpink - 7 januari 2013 17:00

Hello!


Jag orkade inte blogga något igår eftersom in förkylning gjorde att jag hade fått feber. Låg mest i soffan igår hemma hos pappa och sofia. Jag har nog aldrig varit så här förkyld. Vill bara att det här med förkylningen ska ta slut nu.Det var egentligen skola för min del idag, men det kunde jag inte gå på och sen skulle jag till min praktik. Jag tror inte de vill ha mig där när man är förkyld heller.


Idag har jag bara varit hemma och tagit det lungt. Fixat med att få in bilder från minneskortet från mobil till datan. Det gick självklart inte tycte datan då. Så jag måste gå och fråga när jag har blivit frisk om hur jag ska göra. Det finns några bilder som är väldigt viktiga till mitt och jossan projket arbete. Måste lösa det snart. Vad har jag gjort mera då? Läs bok och ätit lunch. Sen efter ett tag gick jag och min lillebror ner till källaren och tittade på film. Filmen hete något med Ugglorna eller nåt sånt. Det var helt ok, men jag och min lillebror somnade efter ett tag i filmen.

Har gjort lite honungvatten till mig. Jag tcker det inte är gott, men det sak tydligen vara bra mot halsen om man ha ont i den.



Ovido - Quiz & Flashcards