Alla inlägg den 23 januari 2013

Av bananpink - 23 januari 2013 20:00

Något som jag tycker är lite jobbigt när man är prakikant. Jag får ju inte säga vad jag vill och inte göra vad jag vill heller. Jag kan fullt ut förstå att jag inte får göra vad jag vill och inte säga vad jag vill, men jag kan tycka att de utnjutar mig när det gäller saker som de inte vill göra. Jga är ju praktikant, men jag är inte deras slav! Jag varit på andra praktik platser och vissa har varit bra, men sen finns de som inte är bra alls tycker jag. Jag fick också höra att jag inte får säga vad jag vill eller tycka vad som helst. Så jag ska tydligen hålla min mun stängd hela dagarna. Det är inga problem för min del om man nu säger det. Fast ajg kan säga att det är vissa personer som tycker jag kan vara tyst, men sen finns det de som tycker att jag måste prata för jag är tyst. Sen blir jag galen när man ser någonsom står och äter mandarin i två timmar!! Det tar ju bara tre minuter att äta manadarin. Den dära personen är jättelat och gör inte mycket. Han säger till exempel till oss andra som har mycket att göra att sätta på chokladen. När han bara sitter på sin bänk och inte gör något, Tyvärr är det sällan någon hjälper honom.


Han har redan fått en skriflig varning, men det är bara en tidsfråga innan han får en till och sen kommer han få sparken. Jag vet att en annan person som är på min praktik vill säga till chefen att den andra person sabbar för oss mycket, men det är bara det att chefen inte kan förstå vad som händer omkring hans omgivning. Det är väldigt jobbigt för mig och för de andra.

Jag tycker de man jobbar med sks vara snälla mot en. Det är inte jättebra att skrämma bort en praktikan. Sen kan jag även ta upp att vissa personer pratar sina hemspråk på  jobbet. Jag kan bara inte fatta hur de kan stå och prata något språk  när jag är med. Man vet ju inte om de säger något taskigt om mig. Jag stör mig på det.




Av bananpink - 23 januari 2013 19:45

Jag skulle ha bloggat igår, men då ville mitt intenet inte funka. Blev lie små sur. På sista tiden har internet inte funkat som det ska tycker jag. Jag vill ha ett internet som är väldigt bra och som inte trånglar.


Min adg iadg har varit spännande och förväntanfull kan jag säge er. Det har som sagt hänt lite grejer. Både roliga och tråkiga saker. De tråkiga känner jag att ajg kan ha för mig själv, men de roliga saekr akn ajg berätta för er. När jag kom idag till min praktik, så fick jag veta att ajgs skulle hjälpa till i affären. Jag tänkte bra neej då. jag suger på att ta hand om kunder tycker jag. Hjälpte till med tårtor och tog betalt. slutet av dagen så kommer det in två killar som jag känner igen, men jag visste inte vart ifrån, När de kommer fram till mig så ser jag att det är arga snickaren och en kille som är med i programet. Jag tänke vad gör de här. Jag fick sen veta att de ville ha tårtor till slutet av veckan. Sen skulle de ha fikabröd. Det var ju lite roligt att träffa honom och den andra tycker jag.


Den andra saker som är bra. Jag har fått veta att jag sak få ha min kurs nu äntligen Jippi!! Jag har faktiskt undrat när jag ska ha den. Min mamma blev lite sur och ringde min rektor som sa att hon skulle återkomma med ett beslut om kursen. Idag fick jag beslutet. Jag är äntligen lättat. kommer få vara tre veckor hos ett annat bageri som en i min skola äger. Personen äger i rättare sagt flera bagerier i samma namn. Det kommer bli kul och lite spännande. Kommer sakna de på min praktik, men jag kommer tillbaka till de.


Fick även veta att de på min praktik ska åka båt om frågade om jag ville följa med. Jag sa ja såklart. Chefen på min praktik kommer betala tydligen. Jag blev lite förvånnad över det. Det är sällan som han kan betala. Jag tycker egentligen inte om att åka båt om jag ska vara ärligt. Jag kommer åka med för att vara snäll mot de andra.


Ovido - Quiz & Flashcards