Alla inlägg den 24 januari 2013

Av bananpink - 24 januari 2013 21:00

Jag som person är inte mycket för att bo inne i stan. Det är många som drömmer om att bo inne i stan, men jag har andra tankar om vart jag skulle vilja bo. Vill bo ute på landet och känna luften som är friskt. Jag vet inte varför jag trivs bäst på landet, men det gör jag helst enkelt. Först när jag är 20 till 50 ska jag bo på landet, men när jag har blivit 50 år ungerfär ska  jag flytta utt till skärgården och bo där i ett litet hus. Det låter mysigt tycker jag. Jag tycker även om naturen på landet bättre än att se höghus varje dag.

Av bananpink - 24 januari 2013 18:30

Lilla jag här!



Jag sitter och tänker på vad jag ska skriva om nu. Jag har ingen anning. Jag skriver typ varje dag om min praktik och alla saker som handlar om bakning typ. Det känns som det är lite trist ju, men sånt råkar vara mitt liv nu. Alla kan inte ha samma liv. Det skulle nog inte vara kul för fem öre. Jag vill leva mitt liv som jag vill. Jag har ju mina drömmar och ni andra har era egna drömma. Jag försöker att leva efter min dröm så gott det går.  Det är inte så lätt kan jag säga er. Idag har jag fått ett jobb erbjudande. Jag vet inte om jag ska tacka ja eller nej till jobbet. Det känns ju kul att få ett jobb och så, men det är Italien. Min chef är agent för ett stort företag i Italien och de hade frågat om min chef hade en ung tjej på sit tställe. Chefen på min praktik hade sagt att han hade det. Han menade mig då. Sen har min chef erbjudigt mig ett jobb på Gotland. Tydligen har någon i hans släkt ett bageri där och de ville tydligen ha mig där. Man kan ju välja och vraka mellan jobb, men det finns ett jobb som jag skulle vilja ta. Det är ett jobb i USA! Det är ju hur underbart som helst ju. Nackdelen är att jag kommer skriva ett kontrakt på fyra år hos ett företag som hör ihop med mitt bageri som jag är nu på. Vad som helst kan ju hända nu. Det här jobbet i USA vill ha mig för att jag kan göra bröllopstårta. Det är lite lyx på det sättet, men jag får se hur jag göra. Inget är bestämmt till 100 %  än.


Ovido - Quiz & Flashcards