Alla inlägg den 3 januari 2013

Av bananpink - 3 januari 2013 19:30

jag vet sjäv just nu att det är svårt att lyckas inom konditor branschen. Det är överhuvudtagen svårt att få jobb nu vet jag. Det är lite trist att så många vill bli konditor. Om man ska lyckas så måste man flytta till någon annan stad för att få jobb och lyckas. Jag kanske blir tvungen att flytta pågrund av mitt yrke. Det vet inte om det gör mig mycket. Skulle självklart sakna de andra hemma. Jag har som sagt valt ett yrke som är svårt att få jobb med.


Det har yrket är en av de roliga saker som ag vet. Man får för det mesta göra saker som man kanske inte gör hemma. Hur man bygger upp en tårta från grunden och hur man gör skapar goda sötsaker. Jag skulle inte kunna tänka mig något annat yrke just nu. Jag har hört att man ska tröttna på godsaker, men ajg har inte gjort det. Det ända som jag inte kan äta är kanlebulle då.


Eller så går jag en kurs om hur man gör praliner. Sen när jag har avslutat kursen, så flyttar jag till borlänge eller till någon annan stad och öppnar en butik. Det tycker jag låter som en bra ide. Jag vet att det är svårt att öppna butik, men det får ta den tiden som det tar. Jag har inte jätte bråttom om man nu säger så. Praliner är något som jag själv tycker är gott. Det skulle vara kul att skapa egna som är goda och söta. Jag får ta en sak i taget. Det känns annars som det kommer bli för mycket för lilla mig.



Av bananpink - 3 januari 2013 16:00

Kom hem för en halv timme sen från Skärholmen. Det är inte varje dag amn är där. När jag var där nu, så kände det som många affärer hade fått stänga igen. Det var väldigt många toma lokaler. Jag tycker det är lite synd. jag tycker bäst om farsta. Där finns det många äffarer. Tum men upp för min där.

Jag hade tänkt försöka hitta ett par ljusa jeans. Det är som sagt svårt att hitta jeans till mig. Jag är kort som tusan ju, så om jag sak ha jeans så måste jag köpa mina på barnavdelningen. Tycker det är lite pinsamt. jag gick runt till olika äffarer och inga barn jeans passa mig, så min mamma tyckte jag kunde prova vuxen jeans på hm. De satt bra. Det slutade med att jag köpte de. Sen tyckte mamma att vi ändå kunde till cubus. Det blev ju så här att ajg hittade jeans där som satt mycket bättre än de på hm. Så det blev ett jeans, linne och en tröja från cubus. Gick och lämnade tillbaka de andra jeansen från hm sen. Åkte hem sen. Det bästa är nog att jag har gått upp i storlek! För lilla mig är det mycket bra. Har runt 26 nu och innan hade jag 24 typ.


Ovido - Quiz & Flashcards