Alla inlägg den 12 juli 2012

Av bananpink - 12 juli 2012 16:05

Det var jätte myisgt att träffa jossan igår:) Har ju saknat henne. jag gjorde maten och jossan gjorde efterrätten:) kan erkänna att jag var lite orolig hur maten skulle bli, men jag lyckade med de:) Så nu vet jag vad jag kan bjuda på för något till min mamma icg håkan sen. Kommer nog bli att jag lagare mera mat nu fram över.


vad jags gjorde för mat?

Först så hackade jag löken och skar salamin i små bitar. Sen tog jag en kastrull och hälde i krossade tomater efter det så hällde jag ner löken och salamin och även pressade ner fem vitlök klyfter i kastrullen. Sen salt och peppar. Fick koka i några minuter:) Efter det hällde jag ner såsen i pastan och rörde om.

Sen var det klart. Det var jättegott!! Så nu har jag tre matlåder att äta.


Sen när vi hade ätit upp så gjorde vi efterrätten.

Jossan hackade mörkchoklad och skar jordgubbarna i små bitar. Sen tog hon kesella och hllde ner i en skål. Efter det hällde jossan ner jordgubbarna i skålen. När hon hade blandat smeten med elvispen och rörde hon ner chokladen i bunken. Sen ställde vi ner bunken i frysen.

Det gick inte sen som planerad. Det stenade inte som den skulle göra. Den var helt mjuk och så.

men den var iallafall god tycker jag


På kvällen tittade vi på film och åt chips och choklad:) Det var nog inte något mera.










Av bananpink - 12 juli 2012 15:56

Idag har jag som vanligt varit på min praktik:) Kan inte fatta att det är fredag redan imorrn. Trodde det skulle vara en långsam vecka, men där hade jag fel. Har lite ont i fötterna kan jag säga er. Det är bara för mig att vänja mig vid det. Bläää.

Det har hänt ovanligt mycket idag. När jag vaknade idag, så trodde jag det skulle regna ute. men det gjorde det inte:) Blev glad då.

Jag hann inte blogga igår som jag trodde jag skulle hinna med:( Men ibland händer såna saker. så ajg tänkte vara duktigt att skriva fyra inlägg idag.




Pöss




Ovido - Quiz & Flashcards