Alla inlägg den 22 april 2012

Av bananpink - 22 april 2012 19:28


I love ben&jerry!!!

Av bananpink - 22 april 2012 17:51

Något som jag tycker är lite konstigt är att man tydligen kan bli av med sitt studibidrag efter en timme. Hallå! Jag vet själv i min skola att många struntar åt det, Så varför har man så att man kan missa sitt studibidrag??

Om det hade varit så när jag gick i ettan förra året,så hade jag lätt blivit av med mitt studibidrag, men som tur fanns inte det då:) Jag tycker skolans nya lagar är så konstiga. Vem vill liksom ha a och b i sina betyg och vilka bokstäver det nu är.

Kan skolan inte göra det lättare för oss som går i högstadiet och gymnasium.

Sen fick jag även höra att de som går i fyran ska få betyg!! Om jag skulle ha gått i fyran nu, Så skulle jag inte vilja ha det. Jag tycker man kan betyg när man går i 8 som man har nu.

Det kommer inte funka om man införskaffar det, Så snälla låt bli att införskaffa så de i fyran får betyg.



Jag har aldrig varit så mycket för skolan, men jag tycker det bara är dumt att de i fyran ska få betyg kanske. Sen tycker jag att det är lite dåligt att man bli av med sitt studibidrag. Men de från skolverket eller vilka de nu är har nog en plan för det här.

Det kommer säkert sluta med de som går i ettan i grundskolan kommer få betyg.


En annan ska jag undrar över

Jag tror inte de från CSN medelar när man får tillbaka studibidraget. Det skulle ju vara bra om man får hem ett brev från CSN där det står att man inte får studibidrag den här månaden, men det kanske är så att man får ett brev hem. Jag vet faktiskt inte.Det skulle vara skönt om de gamla reglerna kommer tillbaka, Men det kommer det nog aldrig göra tror jag inte.

Sen får föräldrarna sms om barnen inte är på den lektionen. På ett sätt är det nog bra, Men jag vet inte om det är så bra att man har så. Jag har blivit väldigt noga med att jag går på alla mina lektioner för jag vill inte att mina föräldrar ska få ett sms att jag inte har varit där. Vet dock att många i min klass är sura och arga över det.

Men det är kanske bra att föräldrarna vet vad barnen gör under dagen, Men jag tycker inte det är en bra ide, Så de nya lagarna inom skolan tycker jag suger.




Av bananpink - 22 april 2012 12:37

Hejsan

Hoppas ni mår bra idag:) Jag mår bra.

Igår hände det en hel del. Det var tjejkväll hos släten igår:) Det var riktigt roligt tycker.

Det var massor med god mat och vi drack väldigt många drinkar:) Sen skulle vi gå ut och gå på krogen, men det slutade med att vi åkte hem till en av mina halv kusinerna:) Var ungerfär där till fyra på morgon och sen tog mamma och jag en taxi hem.

Idag är jag rätt så trött faktiskt, men jag ska inte sova bort dagen som jag gjorde igår.



Idag har ajg inte gjort så mycket. Passade på att gå till huddinge centrum och köpte en sak där. Nu sitter jag här vid datorn:) Vädret är inte så roligt om man ska vara älig.

Det är lite tråkigt att det är söndag idag. Kom på förut att det inte är någon lov innan sommarlovet ju gud var tråkigt:( men det är inte så långt kvar till sommarlovet ju:)




Vill ha sommar nu. Har verkligen tröttnat på allt regn och snö nu. Kan inte solen komma fram,så det blir vår och sen sommar. Jag behöver det verkligen!! Det känns att det aldrig kommer bli sommar om det ska snöa eller regna hela tiden.

Jag vill har sol och varmt ute. Då blir jag glad:)



Skriver mera sen:)

Pöss


Ovido - Quiz & Flashcards