Alla inlägg under oktober 2012

Av bananpink - 8 oktober 2012 18:19

Det känns så konstigt att det är måndag idag. Jag hade inte haft något imot om det hade varit tisdag eller någon annan dag. Hela den här dagen har varit konstigt tycker jag. Först skulle jag åka till skolan för skolfoto. kan säga att det inte var någon där förutom fem andra från min klass. Det gick som det gick. Var i skolan typ i en halv timme. Sen skulle jag till huddinge centrum och vidare till min praktikt plats. När jag kom dit skulle jag bara vara där i tre timmar och en halv timme. Kunde inte göra så mycket.

Sen vid kvart i tre fick jag gå hem. Det var inte så mycket arbete för mig för idag. Skulle gå och hämta min lillebror sen på skolan. Nu har ajg och min lillebror varit hemma ett tag. Han tittar på fotboll !! Blää till att kolla på fotboll. Tycker inte det är så kul.

Det finns något som jag inte tycker om och det är fiskbullar eller hur det nu stavas. Kommer nog aldrig äta det. Min lillebror älskar det verkligen, så det är så bra att han äter en hel burk själv.


Av bananpink - 7 oktober 2012 19:21


Det var någon dag här förut som min låtsas pappa tyckte jag skulle gå med i militären sen när jag gått ut skolan. Visst det skulle nog vara bra för mig. Men jag är så liten att jag skulle försvinna när jag sätter på mig allt. man kan ju få jobb inom militären och det skulle nog var något. Fortfarande vet jag inte. Det ända som jag vet är att det inte är så många tjejer som är med.

Sen vet jag att min låtsas pappa har gått lumpen som det heter. Jag är nog också lite orolig över min kondis eftersom man nog måste vara väldigt vältränad asso.



Av bananpink - 7 oktober 2012 18:55

Nu är lilla jag här idag. Det har ju varit helg nu, så jag har varit på landet och jag behövde det verkligen. Det var så skönt att bara vara där. Tänkte berätta en del vad jag har gjort faktiskt.

Jag har märkt att mina okstäver blir väldigt små och jag måste ha råkat komma åt någon knapp. Såna här saker händer bara mig, men jag vågar inte heller göra något åt det eftersom jag nog kommer trycka på en knappt som jag inte ska trycka på och då kanske jag inte kan blogga igen. Det får inte ända igen.


Nu tänkte jag berätta vad min helg handlade om eller vad man nu säger.


På fredag var jag hemma och till min stora förvånning var min mamma och min lillebror hemma. Tyckte det var lite konstigt, men efter ett tag fick jag reda på att min lillebror var sjuk. Stackas honom då.

Fick göra en pärl platt med min lillebror för han ville inte göra själv. Sen efter det städade jag hela huset och gjorde fint. Packade iordning min väska till landet en snabbis. Vid halv fyra tror jag det var, så packade vi in oss i bilen och körde till landet. När vi kom fram spelade jag lite fotboll med min lillebror och åt middag och det var hamburgare. Riktigt gott! Tittade på tv och gick och la mig sen.


Nästa morgon på lördag då. Så tänkte vi elda. Kan säga att det inte gick bra i början och det gick inte bra sen heller. Det var typ blöt i marken, så det gick inte elda. Tråkigt nog eftersom jag och min lillebror ville grilla korv ut. Min lillebror ville upptäcka lite runt omkring där brasan var, så han hittade ett träskt där vi skulle kolla in. Det hela slutade med att han fick in vatten i stöveln. Jag stod och skrattade åt det ett långt tag, men en som inte var så glad var min lillebror. Det var ingen bra dag att tända en brasa på. var väl ute till 17.00 eller något sånt. Sen gick vi in.

Det hände inte så mycket på kvällen. Åt sjukt god mat. Grillad är det bästa tycker jag. 


Nu är det söndag. Gjorde i ording våran båt idag också. Jag fattar inte hur min mamma och hennes man Håkan orkar lyfta en båt som de gjorde idag. Idag gjorde de bara den fin och la några pinnar under båten, så den kommer upp lite. Jag och min lillebror hjälpte inte till kan jag säga er. Det var min lillebrors farfar och min lillebrors låtsar farmor. Efter båten gick vi upp och så hejdå till min lillebrors farfar och hans fru. Sen tog vi ner stuts matta. Gjorde i ording andra saker och åt lunch. Åkte hem sen.


Det var min helg.

Om 7 dagar fyller jag 20 år!!







Av bananpink - 5 oktober 2012 14:48

Jag kommer ihåg de här filmerna. Det var något som jag brukade titta på morgonen eller på dagen om det visade då. De här filmerna väcker lite minnen när jag var lite. Skulle faktiskt vilja se de filmerna.


Av bananpink - 5 oktober 2012 14:43


Av bananpink - 5 oktober 2012 14:32

Heeej


Det var ju länge sen jag bloggade nu. Jag har som sagt varit i skolan och jag har inte orkat bloggat något när jag har varit i skolan. Egentligen ville jag inte blogga idag också, men jag kände att jag var tvungen med det. Annars vet jag inte när jag hade bloggat. Det har varit en bra vecka i skolan tycker jag.

Något som ände konstigt var att vi nu har beställt ett flak som vi ska ha när vi tar studenten!! Det kommer verkligen bli galet kan jag lova er.


Närsta helg fyller ajg 20 år!! Gud vad jag längtar dit asso. Det känns som tiden har gått väldigt snabbt. Fast det är kanske bara jag som in bildar mig.

 

Under helgen ska jag till landet, så jag kommer inte ha tillgång till en dator. Bloggar nog när jag kommer hem, men det visar sig.




Ovido - Quiz & Flashcards