Alla inlägg den 7 september 2012

Av bananpink - 7 september 2012 12:30

Något som jag tycker om är kantarell. Det ska då vara smör stekt eller ska det vara kantareller i gräddsås på en macka. Mums! Jag vill ut i skogen och hitta kantareller nu, men jag får nog vänta lite med det. Jag och min lillebror brukar hitta kantareller eller de andra svamparna som man kan äta snabbt i skogen. Det bara är så. Man är typ som en jakthund och jag brukar alltid ha som mål att hitta svamp när jag är ute i skogen. Dock plockar jag bara svamp när jag är på landet. På något sätt är det mysigt att plocka svamp i skogen.


Min lillebror tycker just nu att det är roligt att hitta skelett delar av djur. kan inte fatta varför. Sen när jag har hittat svamp kommer han och säger att han har hittat den, så han tar ju allt då. Fast det gör inget eftersom min lillebror inte tycker om svamp. Det är ett plus. Jag är väl inte heller någon som tycker om  svamp, men jag tycker om när man kan äta svamp mackor lite då och då. Sen är det gott med smör stekta kantareller.




Av bananpink - 7 september 2012 10:00

Jag har så mycket på gång nu, så detta och det andra frår bli ett tidsinställd inlägget. Bättre än inget. Idag är det ju FREDAG! Tror nog att många av er kommer festa idag. Jag kommer tyvärr inte det och jag är inte sugen på det heller just nu. Jag kommer åka bort över helgen, men jag kommer hem på lördag. Fast jag vet inte om jag kommer blogga då. Det får vi se då.

På lördag blir det kräftskiva. Jag har för mig att man har kräftskiva i augusti och inte i september, men det finns nog ingen regler om det. Jag har inte skriv lust nu, så det får bli ett kort inlägg.







Ovido - Quiz & Flashcards