Alla inlägg den 10 september 2012

Av bananpink - 10 september 2012 18:51

Det finns några saker i mitt liv som jag inte tycker om. Det första är ciggareter och sen andra saker, men det finns en ska som jag inte tycker något vidare om. Det är alkohol. Jag har sätt hur alkohol har förändrat människor och jag tycker inte om det. Jag säger inte att ni inte får dricka alkohol. Ni får ju göra vad ni vill. En nära i min släkt använder alkohol som medicin eller vad den personer har sin sprit för. Jag tänkte inte så mycket att den personen drack så mycket alkohol. Det var lång senare som jag la märkte till det. Jag mår nästan illa när jag ser den persoen dricka så mycket. Tycker det är obehagligt. Sen tycker jag självklart så synd om den personen. Jag tänker inte skriva den personen namn eftersom det inte känns rätt.



Jag kommer nog aldrig bli en sån person som kommer dricka mycke. Jag har väl sätt lite saker och så har jag hört saker som jag inte vill vara med om. Nu låter det som jag inte dricker eller så. Jag dricker, men jag dricker inte så jag blir dyngrak om man nu ska säga det. Tycker bara att man kan ta det lite försiktigt med alkohol. Jag hoppas naturligvis att den personen i min släkt slutar dricka sprit för de andra i sin omgiving och även för sig själv. Jag vill inte att den här personen blir alkoholist. Skulle bara må sämre då.





Av bananpink - 10 september 2012 18:38

Idag är det en sån dag som är som andra dagar. Föutom att jag var på tandläkare och fick en räkning. Det suger verkligen för jag vill inte betala, men jag måste ändå. Fick reda på idag att min praktik bestämmde att jag inte kunde gå till Alimenta som är också ett bageri. Så imorrn kan jag vara oss Alimenta och göra tårtor och andra bakverk.  Det är bra. Måste jag göra en brölloptårta som kommer bli mitt projekt arbeta nu i trean. Jag har aldrig gjort en brölloptårta, men jag tror det kommer bli roligt. Kan ju äta upp den sen när den är klar. Fast jag tror inte jag kommer orka den då. Fick höra en liten sjuk sak på tandläkaren idag. Jag får tydligen inte ha öppen mun när jag är i bageriet för jag får tydligen in mjöl eller vaniljsocker i munnen som kan göra att jag får håll. Det är ingen som har sagt det till mig. Så jag får väl ha stängt mun då, men jag har nog aldrig öppen mun när jag håller på med det. Nu känns det som hela inlägget handlar om min prakttik och om bageri. Lite tandläkare faktiskt. Nu får det vara så typ.





Ovido - Quiz & Flashcards