Alla inlägg den 1 februari 2013

Av bananpink - 1 februari 2013 17:45

Jag ska göra något som ajg inte brukar göra. Jag bkaar nästan alltdi bara kakor och bullar hemma, men de hemma ville inte ha några godskaser och det är ju bra, så jag har lovat att baka bröd. Jag kan inte skryta med mina brödkundskap för jag tror inte jag har några. Lite pinsamt faktiskt eftersom man är bagare. Vad för bröd det  blir vet jag inte än. Något gott. Det finns ett program som jag älskar. Hela england bakar. Det programet är som en bibel för lilla mig. Jag bara älskar det programet. I något program bakade de bara bröd typ. Fick lära mig lite tips som varkade bra.

Någon dag nu under helgen blir det bröd bak för min del. Kan skriva om hur det gick för mig. Jag tror det går bra. Jag tycker det är lite som baka bullar för bullar måste ju jäsa som bröd måste göra.   det akn inte vara så svårt tycker ajg. jag måste klara av det på något sätt eller så springer man ner till affären och köper ett. Sen när mamma och Håkan kommer hem, så säger amn att man har bakat ett bröd. Det llåter som en bra ide. Kommer dock inte göra så.


Baka eget frukostbröd


De här bröden såg goda ut. Det kanske blir de.

Av bananpink - 1 februari 2013 17:17




Det är äntligen fredag här. Jag har laddat upp med godis till ikväll. Sen väntar jag på ett samtal från alimenta som handlar om att jag kanske ska jobba imorrn. Det är ju bra om jag kan jobba imorrn. Behöver tänka på andra saker nu. I dag kom beslutet om truck körkort för lilla mig. Min chef på min praktik har sagt att han kommer betala det för mig. Det är jätte snällt av honom, men jag vet inte om jag är reda att ta klivet till övningsköra. Gud vad läskigt det skulle vara. Får nästan ont i magen nu.

Jag har inte så mycket mera att skriva om nu.





Ovido - Quiz & Flashcards